Adwords uitbesteden is dat verstandig?

Adwords is nog steeds het online marketing instrument met de hoogste ROI in de meeste gevallen. Vaak kan het dus extra omzet voor u opleveren en is het een rendabel online marketing instrument. Maar is het verstandig om Adwords zelf te doen of ga ik Adwords uitbesteden? In dit blog zetten we de voor en tegens voor u op een rij op basis waarvan u uw keuze kunt maken.

 

Adwords is een ervaringssport

 

Heeft u geen ervaring met Adwords? Dan zou ik snel de keuze maken om te gaan voor Adwords uitbesteden aan een professionele partij. Dit zal zich zeker terugverdienen. De kans op een uiteindelijk rendabele Adwords campagne is echt vele malen groter. Adwords is namelijk echt een ervaringssport. Door ervaring leert u wat goed werkt en wat minder goed werkt in een adwords campagne. De kunst van het uiteindelijk goed neerzetten van een Adwords campagne is door de campagne breed neer te zetten en door het regelmatig analyseren steeds beetje bij beetje te optimaliseren. Dit gaat tot het wel en niet verwerken van hoofdletter in de advertenties, maar ook welke extensies zorgen voor een hogere CTR (Click Through Rate). Kortom er zijn vele variabelen die het presteren van uw campagne beinvloeden. Gestructureerd aan deze knoppen draaien is essentieel. Iemand met veel ervaring weet in welke structuur hij de campagne moet opzetten om een goede analyse mogelijk te maken en van daaruit te optimaliseren. Twijfelt u of u dit kunstje onder de knie heeft dan is Adwords uitbesteden de beste keuze.

 

Zorgen voor een hoge kwaliteitsscore

 

Bij Adwords is de kunst om met zo laag mogelijk kosten per klik een zo hoog mogelijk positie in de advertentieranking te hebben. De kwaliteitsscore is daarin bepalend. Google bepaald de kwaliteitsscore en heeft hier een eigen Algoritme voor ontwikkeld. De kwaliteit van de betreffende landingspagina is hier één van de factoren in, maar hiernaast nog een behoorlijk aantal factoren. Het is belangrijk de meeste van deze factoren te kennen en dat u goed weet hoe u hier invloed op kan uitoefenen. Bij Adwords uitbesteden aan een professionele partij mag u ervan uitgaan dat zij hier goed van op de hoogte zijn en dat u advertenties uiteindelijk een hoge kwaliteitsscore hebben. Wanneer u Adwords gaat uitbesteden is het dus belangrijk hier naar te vragen en wat de strategie wordt om tot een hoge kwaliteitsscore te komen op uw advertenties.

 

Adwords uitbesteden; Hoe selecteer ik de juiste partij.

 

Allereerst zou ik zeggen Google op de term “Adwords uitbesteden” en doe een rondje langs de eerste 10 resultaten. Dit zijn in ieder geval de partijen die adwords campagnes op een serieuze manier in hun assortiment hebben. Het bovenstaande moet u helpen om de juiste vragen te stellen. Verder is het van belang dat deze partij een plan maakt op basis van uw doelen en wensen. Als u Adwords gaat uitbesteden zal een goede partij dit grondig inventariseren. Op basis hiervan zullen ze een zoekwoordenonderzoek doen. Hiermee kunnen ze een goede inschatting maken waar de kansen in uw markt liggen en op welke termen zijn uw campagne gaan optimaliseren. Dit betekent ook vaak dat u aanpassingen zal moeten doen op uw website zelf om hiermee weer een betere kwaliteitsscore te realiseren.

 

Kortom het opzetten van een goede adwords campagne is een best complexe onderneming. Adwords uitbesteden is dus al snel verstandig om te doen en zal leiden tot beteren resultaten. Durf hierin te investeren.