Kledingstijl op werk

Professioneel gekleed

Steeds meer kledingmerken tegenwoordig kiezen ervoor om wat meer sobere kleding te produceren. Zeker kledingmerken die als markt jongvolwassenen hebben zien dit als een betere marketingstrategie omdat voor deze jongvolwassenen het steeds belangrijker is om professioneel te ogen. Zwart, grijze en blauwe overhemden is dan vaak de beste optie voor werken bij een nieuwe baan.

Minder jonge professionals durven op te komen dagen in wilde T-shirts met gekke prints of drukke kleuren. Toch is dit jammer want steeds meer bedrijven hebben een meer relaxte werkcultuur als het gaat om de kleding die gedragen wordt. Wereldberoemde bedrijven zoals Google waren begonnen met een relaxtere bedrijfscultuur waar de pakken en grijze vierkante kantoorvierkanten niet meer gebruikt werden In plaats daarvan kiezen dit soort bedrijven ervoor om een fijnere omgeving te creƫren voor hun werknemers. Google kantoor hebben plekken om te relaxen, werkplekken waar je in zitzakken kunt werken en er zijn zelfs berichten van Google kantoren waar er tafeltennistafels en glijbanen aanwezig zijn.

Casual kleding op werk

Natuurlijk is dit mogelijk enigszins overdreven. Er zijn ook veel critici die terug willen naar een meer professionele cultuur die zeggen dat de manier waarop Google zijn kantoren inricht niet goed is voor de werkcultuur. Desondanks geeft deze meer relaxte sfeer op kantoren de werknemers de kans om weer meer expressie te tonen in de kleding die ze dragen. Een van de kledingmerken die hierop inspeelt is het kledingmerk Brand. Brand is een luxe merk met hoogwaardige kleding maar het heeft ook een wilde en hippe kant. Veel van de T-shirts die ze verkopen hebben mooie maar ook wilde prints erop gedrukt. Zo is een van hun bestverkopende T-shirts met lange mouwen bedekt met een grote print van een vliegende leeuw. Ook hebben ze een zomers T-shirt met de vrouwen van Baywatch erop gedrukt.

Brand is dan ook een merk dat het beste van beide werelden probeert te bereiken. Het is opgericht door twee broers die T-shirts wilde maken met als grap tegenover de grote modehuizen. Een aantal van de prints die ze gebruikten verwezen dan ook naar deze modehuizen. Maar het merk bleek een gigantisch succes. Juist omdat het merk My Brand een balans weet te vinden tussen stoere bijna jongensachtige prints maar toch een luxe en high-end indruk weet te houden is het een goed merk. Het merk is op dit moment snel aan het groeien en probeert ook internationaal een nieuwe markt te vinden. Het merk is uitdagend en voor diegenen die een wat explosievere en gedurfdere kledingstijl naar hun werk aan willen de ideale keuze.